دسته بندی دانلود فیلم ها
فیلم جنگی یا فیلم ضد جنگ: لوئیس مایلستون همه آرام در جبهه غربی، 1930
از آنجایی که ژانرها آسانتر از تعریف کردن هستند، دانشگاهیان موافقند که نمیتوان آنها را به روشی سخت شناسایی کرد.علاوه بر این، کشورها و فرهنگ های مختلف ژانرها را به روش های مختلفی تعریف می کنند. نمونه بارز آن فیلم های جنگی هستند. در ایالات متحده، آنها بیشتر مربوط به آنهایی هستند که درگیر آنها زیاد ایالات متحده است، مانند جنگ های جهانی و ویتنام، در حالی که در کشورهای دیگر، فیلم های مربوط به جنگ در دوره های تاریخی دیگر، فیلم جنگی محسوب می شوند.
به نظر می رسد ژانرهای فیلم به راحتی از محل فیلم قابل طبقه بندی هستند. با این وجود، فیلم هایی با تنظیمات یکسان می توانند بسیار متفاوت باشند، به دلیل استفاده از تم ها یا حالات مختلف. به عنوان مثال، در حالی که هر دوی The Battle of Midway و All Quiet on the Western در یک زمینه زمان جنگ قرار دارند و ممکن است به عنوان متعلق به ژانر فیلم جنگ طبقه بندی شوند، اولی مضامین افتخار، فداکاری و شجاعت را بررسی می کند و دومی فیلمی ضد جنگ است که بر درد و وحشت جنگ تاکید دارد. در حالی که این بحث وجود دارد که فیلمهای نوآر را میتوان در یک محیط شهری، در هتلهای ارزان قیمت و بارهای زیرزمینی در نظر گرفت، بسیاری از نوآرهای کلاسیک عمدتاً در شهرهای کوچک، حومهها، مناطق روستایی یا در جادههای باز روی میدهند.
ویراستاران filmsite.org استدلال می کنند که انیمیشن، فیلم مستند، فیلم صامت و غیره دسته بندی فیلم های غیر ژانر محور هستند.
لیندا ویلیامز استدلال میکند که ترسناک، ملودرام و پورنوگرافی همه در دسته «ژانرهای بدن» قرار میگیرند، زیرا هر کدام برای برانگیختن واکنشهای فیزیکی از سوی بینندگان طراحی شدهاند. ترسناک برای برانگیختن وحشتی ترسناک، سفید بند و چشم برآمده طراحی شده است. ملودرام ها به گونه ای طراحی شده اند که تماشاگران را پس از دیدن بدبختی های شخصیت های روی صفحه به گریه بیاندازند. این رویکرد را میتوان گسترش داد: کمدیها مردم را میخندانند، اشکآوران مردم را به گریه میاندازند، فیلمهای با احساس خوب روحیه مردم را تقویت میکنند و فیلمهای الهامبخش امیدی را برای بینندگان ایجاد میکنند.